ورزش لاهیجان

اخبار ورزشی لاهیجان

ورزش لاهیجان

اخبار ورزشی لاهیجان

شهرداری لاهیجان فاتح دربی گیلان

حساسترین دیدار از هفته هشتم لیگ دسته سوم فوتبال کشور در لاهیجان با برتری نمایندگان میزبان به پایان رسید.


در این دیدار که عصر جمعه 21 آبان در حضور بیش از هزار تماشاگر استادیوم تختی لاهیجان برگزار شد شهرداری لاهیجان در نهایت 2 بر صفر مقابل یاران کپورچال دیگر نماینده گیلان صاحب پیروزی شد تا دربی نمایندگان گیلان در لیگ فوتبال ایران با برتری شهرداری لاهیجان به اتمام برسد.


در این بازی مهدی منصوری بهترین گلزن سالهای اخیر شهرداری در دقایق 23و 80 هر دو گل میزبان را به ثمر رساند.


بدین ترتیب در پایان هفته هشتم این مسابقات شهرداری لاهیجان با این برد 12 امتیازی شد تا پس از شاهین تهران در مکان دوم جدول گروه اول قرار گیرد ضمن اینکه یاران کپور چال با 11 امتیاز در مکان سوم باقی ماند.


در لیگ دسته سوم فوتبال ایران 70 تیم حضور دارند که گیلان امسال با شهرداری لاهیجان و یاران کپورچال برای صعود به دسته بالاتر تلاش می کند.

تکلیف سالن‌های ورزشی نیمه‌کاره لاهیجان نامشخص است

عادل هادی‌پور امروز در گفت‌وگو یی اظهار داشت: اتمام پروژه‌های عمرانی اداره تربیت بدنی این شهرستان نیازمند افزایش اعتبارات است.
وی از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی سالن تختی لاهیجان خبر داد و افزود: پروژه سالن ورزشی تختی از سال 84 آغاز شده و تاکنون برای اجرای این طرح حدود 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
هادی‌پور با اشاره به اینکه سالن تختی دارای سه طبقه است، تصریح کرد: برای اتمام پروژه سالن تختی بیش از 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
رئیس اداره تربیت بدنی لاهیجان با اشاره به اینکه سالن ورزشی تختی در جنب فرمانداری لاهیجان قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه به دلیل عدم اعتبارات از طرف سازمان تربیت بدنی کشور پیشرفتی ندارد.
وی درباره پروژه سالن 4 هزار نفری لاهیجان گفت: ساخت این سالن از سال 87 آغاز شده و تا‌کنون بیش از 10 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
به گفته هادی‌پور قرار بود این سالن طی 18 ماه افتتاح شود اما به دلیل کمبود اعتبارات زمان افتتاح آن مشخص نیست.
رئیس اداره تربیت بدنی لاهیجان با بیان اینکه سالن 4 هزار نفری این شهرستان حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: برای اتمام این پروژه حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: ساخت این سالن‌های ورزشی که از استانداردهای قابل توجهی برخوردارند، در برطرف کردن مشکلات مربوط به کمبود فضاهای ورزشی لاهیجان موثر است.
هادی‌پور با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های ورزشی لاهیجان از خواسته‌های ورزشکاران این شهرستان است، تصریح کرد: با توجه به وسعت زیاد لاهیجان و نیز حضور ورزشکاران بسیار در این شهرستان، در حال حاضر سالن‌های ورزشی لاهیجان پاسخگوی نیاز تمام ورزشکاران نیست و ورزشکاران این شهرستان با کمبود امکانات مواجه هستند.
رئیس اداره تربیت بدنی لاهیجان از فعالیت 11 هزار ورزشکار در این شهرستان خبر داد و افزود: اتمام پروژه‌های عمرانی اداره تربیت بدنی در توسعه ورزش لاهیجان بسیار موثر است.
وی اتمام پروژه‌های ورزشی لاهیجان را نیازمند حمایت تمام مسئولان بیان کرد و اظهار داشت: پیگیری‌های بسیاری از طرف مسئولان شهرستانی صورت گرفته که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

نایب قهرمانی اسکیت بانوان لاهیجان در گیلان

نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان گفت: تیم اسکیت بانوان لاهیجان در مسابقات استانی مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

پرستو شمس‌کهن امروز در گفت‌وگویی در لاهیجان اظهار داشت: مسابقات استانی اسکیت بانوان عصر جمعه با حضور شش تیم در مجموعه ورزشی سردار جنگل رشت برگزار شد.
وی ادامه داد: این مسابقات قرار بود هفته گذشته برگزار شود اما به دلیل بارندگی در این هفته انجام شد.
شمس‌کهن با اشاره به اینکه تیم اسکیت بانوان لاهیجان با 20 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد، افزود: در این دوره از مسابقات تیم اسکیت بانوان لاهیجان با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام دوم دست یافت و تیم رشت و رودسر به ترتیب اول و سوم شدند.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان با بیان اینکه 40 نفر از تیم اسکیت بانوان رشت در مسابقات استانی حضور داشتند، تصریح کرد: بیشتر نفراتی که قرار بود از تیم لاهیجان در این مسابقات حضور یابند به دلایلی حاضر نشدند.
وی خاطرنشان کرد: از تیم لاهیجان شقایق شهیدیان در رده سنی هشت تا 9 سال در 200 متر در این مسابقات سوم شد و فاطمه روشنیان در رده سنی 15 تا 17 سال در 300 و 500 متر به مقام نخست دست یافت.
شمس‌کهن گفت: در رده سنی بالای 18 سال نیز نیلوفر خوشحال مقام نخست و شبنم ناصری مقام دوم را کسب کردند.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان با اشاره به اینکه بانوان اسکیت‌سوار این شهرستان در این مسابقات اسکیت سرعت نداشتند، اضافه کرد: بهای اسکیت سرعت با توجه به نوع آن بین 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان بوده که از توان بانوان اسکیت‌سوار لاهیجانی خارج است.
به گفته وی در مسابقات استانی اسکیت بانوان شش تیم رشت، لاهیجان، رودسر، لنگرود، صومعه‌سرا و انزلی حضور داشتند.
شمس‌کهن با بیان اینکه تیم اسکیت بانوان لاهیجان در طول سال زیر نظر چهار مربی تمرین می‌کنند، تصریح کرد: بانوان اسکیت‌سوار این شهرستان از استعداد قابل قبولی برخوردارند و در صورت افزایش امکانات به موفقیت‌های چشمگیری می‌رسند.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان با اشاره به اینکه بانوان اسکیت‌سوار این شهرستان در چهار سالن غیرتخصصی تمرین می‌کنند، بیان داشت: رئیس فدراسیون اسکیت کشور هفته گذشته از زمین عاقلیه لاهیجان بازدید کرد و تصمیم گرفته شده که در اراضی عاقلیه پیست اسکیت احداث شود.
وی ادامه داد: لاهیجان با داشتن بیش از 60 اسکیت‌سوار حرفه‌ای یکی از قطب‌های مهم گیلان در این رشته ورزشی است.
به گفته شمس کهن سالن‌های مسابقات کشوری دارای سکوهای شیب‌دار استاندارد هستند که نمونه آن در گیلان وجود ندارد.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان با اشاره به اینکه سطح کمی و کیفی اسکیت استان و کشور نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: بانوان مانند آقایان بدون هیچ مشکلی می‌توانند در این رشته مفرح ورزشی ورود کنند.
وی نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و استقبال مردم از این رشته ورزشی را حائز اهمیت ذکر کرد.
شمس‌کهن فراگیری ورزش اسکیت در سالن‌ها را بهتر از خیابان‌ها و پارک‌ها برشمرد و گفت: به دلیل فراگیری اصولی این ورزش در سالن‌های اسکیت و نیز کم خطر بودن آن، علاقه‌مندان به ورزش اسکیت بهتر است آن را در سالن‌های ویژه زیر نظر مربیان فرا گیرند.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان کمبود اعتبارات و نبود اسپانسر را از مهم‌ترین مشکلات این هیئت برای برگزاری مسابقات عنوان کرد.
وی اظهار داشت: تمرین بسیار، آموزش مناسب زیر نظر مربیان حرفه‌ای و در اختیار داشتن امکانات نقش موثری در موفقیت اسکیت‌سواران دارد.
شمس‌کهن خاطرنشان کرد: اسکیت‌سواران لاهیجان 26 مهر جاری همزمان با هفته تربیت بدنی در همایش اسکیت سواری این شهرستان شرکت می‌کنند.

اعزام بانوی ووشوکار لاهیجان به مسابقات جهانی سنگاپور

رئیس اداره تربیت بدنی لاهیجان گفت: بانوی ووشوکار لاهیجان آذر ماه سال جاری به مسابقات جهانی سنگاپور اعزام می‌شود.

عادل هادی‌پور امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: پرتوا دارابی بانوی ووشوکار لاهیجان پس از شرکت در اردوی تیم ملی در تهران به مسابقات جهانی ووشوی سنگاپور اعزام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تیم ملی بانوان ووشوی کشور با چهار ورزشکار در مسابقات جهانی ووشو سنگاپور شرکت می‌کند، تصریح کرد: پرتوا دارابی تنهای بانوی گیلانی است که برای شرکت در مسابقات جهانی ووشوی سنگاپور به اردوی تیم ملی دعوت شده است.
هادی‌پور افزود: پرتوا دارابی در رشته رزمی ووشو دارای استعداد قابل توجهی است به طوریکه در سن 17 سالگی نیز به تیم ملی دعوت شده بود.

حضور ورزشکاران لاهیجانی در 26 مسابقه استانی و کشوری

رئیس اداره تربیت‌ بدنی لاهیجان گفت: در شش ماه نخست سال جاری، ورزشکاران این شهرستان در 26 مسابقه استانی و کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی شرکت کردند.
عادل هادی‌پور در گفت‌وگویی اظهار داشت: ورزشکاران لاهیجانی در رشته‌های پاورلیفتینگ، بوکس، تکواندو، کاراته، ووشو، تیراندازی، شطرنج، دو و میدانی، شنا و فوتبال به 10 مسابقه کشوری و 16 مسابقه استانی اعزام شدند.
وی برگزاری کلاس‌های آموزشی فوتبال، معرفی یک نفر از مربیان فوتبال لاهیجان برای شرکت در کلاس مربی‌گری درجه C فوتبال در رشت و شرکت در مسابقات والیبال استانی مددجویان زندان‌های گیلان را از جمله برنامه‌های اجرا شده در پاییز سال جاری توسط اداره تربیت بدنی لاهیجان عنوان کرد.
هادی‌پور با اشاره به برگزاری مسابقات اسکیت سرعت لاهیجان در مجموعه تفریحی ورزشی عاقلیه افزود: این مسابقه با حضور 50 اسکیت‌باز از 4 باشگاه لاهیجان برگزار شد.
رئیس اداره تربیت بدنی لاهیجان خاطرنشان کرد: در این مسابقات در گروه سنی سه تا شش سال در بخش بانوان مهدیس معلومی و در بخش آقایان شایان شهیدیان به مقام نخست دست یافتند.
وی ادامه داد: در رده سنی 10 تا 12 سال در بخش بانوان هانیه صابری و در بخش آقایان شادمهر اسدپور مقام نخست را کسب کردند.
به گفته هادی‌پور، در رده سنی 12 تا 15 سال بانوان نگار امین و در بخش آقایان امیر محمدی و همچنین در رده سنی 15 سال به بالا در بخش بانوان نغمه خوشحال و در بخش آقایان حسن پیشوا مقام نخست را از آن خود کردند.
رئیس اداره تربیت بدنی لاهیجان با بیان این‌که تیم آمادگی جسمانی ایروبیک مردان لاهیجان در مسابقات قهرمانی گیلان به مقام نخست تیمی دست یافت، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات که در رشت برگزار شد، در انفرادی کامبیز قوامی و پوریا رستمی و غلامرضا آقاجانی از تیم لاهیجان مقام نخست را کسب کردند.
وی گفت: تیم آمادگی جسمانی بانوان لاهیجان نیز توانست در مسابقات قهرمانی بانوان گیلان به مقام قهرمانی دست یابد.
هادی‌پور با اشاره به این‌که مسابقات آمادگی جسمانی بانوان گیلان در آستانه اشرفیه برگزار شد، بیان داشت: در انفرادی سلاله عاصی، شهین ربیعی و سیما پورشاهماری در گروه‌های سنی مختلف از تیم لاهیجان به مقام نخست دست یافتند.