ورزش لاهیجان

اخبار ورزشی لاهیجان

ورزش لاهیجان

اخبار ورزشی لاهیجان

نایب قهرمانی اسکیت بانوان لاهیجان در گیلان

نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان گفت: تیم اسکیت بانوان لاهیجان در مسابقات استانی مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

پرستو شمس‌کهن امروز در گفت‌وگویی در لاهیجان اظهار داشت: مسابقات استانی اسکیت بانوان عصر جمعه با حضور شش تیم در مجموعه ورزشی سردار جنگل رشت برگزار شد.
وی ادامه داد: این مسابقات قرار بود هفته گذشته برگزار شود اما به دلیل بارندگی در این هفته انجام شد.
شمس‌کهن با اشاره به اینکه تیم اسکیت بانوان لاهیجان با 20 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد، افزود: در این دوره از مسابقات تیم اسکیت بانوان لاهیجان با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام دوم دست یافت و تیم رشت و رودسر به ترتیب اول و سوم شدند.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان با بیان اینکه 40 نفر از تیم اسکیت بانوان رشت در مسابقات استانی حضور داشتند، تصریح کرد: بیشتر نفراتی که قرار بود از تیم لاهیجان در این مسابقات حضور یابند به دلایلی حاضر نشدند.
وی خاطرنشان کرد: از تیم لاهیجان شقایق شهیدیان در رده سنی هشت تا 9 سال در 200 متر در این مسابقات سوم شد و فاطمه روشنیان در رده سنی 15 تا 17 سال در 300 و 500 متر به مقام نخست دست یافت.
شمس‌کهن گفت: در رده سنی بالای 18 سال نیز نیلوفر خوشحال مقام نخست و شبنم ناصری مقام دوم را کسب کردند.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان با اشاره به اینکه بانوان اسکیت‌سوار این شهرستان در این مسابقات اسکیت سرعت نداشتند، اضافه کرد: بهای اسکیت سرعت با توجه به نوع آن بین 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان بوده که از توان بانوان اسکیت‌سوار لاهیجانی خارج است.
به گفته وی در مسابقات استانی اسکیت بانوان شش تیم رشت، لاهیجان، رودسر، لنگرود، صومعه‌سرا و انزلی حضور داشتند.
شمس‌کهن با بیان اینکه تیم اسکیت بانوان لاهیجان در طول سال زیر نظر چهار مربی تمرین می‌کنند، تصریح کرد: بانوان اسکیت‌سوار این شهرستان از استعداد قابل قبولی برخوردارند و در صورت افزایش امکانات به موفقیت‌های چشمگیری می‌رسند.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان با اشاره به اینکه بانوان اسکیت‌سوار این شهرستان در چهار سالن غیرتخصصی تمرین می‌کنند، بیان داشت: رئیس فدراسیون اسکیت کشور هفته گذشته از زمین عاقلیه لاهیجان بازدید کرد و تصمیم گرفته شده که در اراضی عاقلیه پیست اسکیت احداث شود.
وی ادامه داد: لاهیجان با داشتن بیش از 60 اسکیت‌سوار حرفه‌ای یکی از قطب‌های مهم گیلان در این رشته ورزشی است.
به گفته شمس کهن سالن‌های مسابقات کشوری دارای سکوهای شیب‌دار استاندارد هستند که نمونه آن در گیلان وجود ندارد.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان با اشاره به اینکه سطح کمی و کیفی اسکیت استان و کشور نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: بانوان مانند آقایان بدون هیچ مشکلی می‌توانند در این رشته مفرح ورزشی ورود کنند.
وی نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و استقبال مردم از این رشته ورزشی را حائز اهمیت ذکر کرد.
شمس‌کهن فراگیری ورزش اسکیت در سالن‌ها را بهتر از خیابان‌ها و پارک‌ها برشمرد و گفت: به دلیل فراگیری اصولی این ورزش در سالن‌های اسکیت و نیز کم خطر بودن آن، علاقه‌مندان به ورزش اسکیت بهتر است آن را در سالن‌های ویژه زیر نظر مربیان فرا گیرند.
نایب رئیس هیئت اسکیت لاهیجان کمبود اعتبارات و نبود اسپانسر را از مهم‌ترین مشکلات این هیئت برای برگزاری مسابقات عنوان کرد.
وی اظهار داشت: تمرین بسیار، آموزش مناسب زیر نظر مربیان حرفه‌ای و در اختیار داشتن امکانات نقش موثری در موفقیت اسکیت‌سواران دارد.
شمس‌کهن خاطرنشان کرد: اسکیت‌سواران لاهیجان 26 مهر جاری همزمان با هفته تربیت بدنی در همایش اسکیت سواری این شهرستان شرکت می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد